Ridning

Er du vild med heste og med natur? Og kunne du tænke dig at blive bedre til at ride og få erfaring med at passe og pleje de store flotte dyr? Så er Vestfyns Efterskole det rette sted for dig. På efterskolen har vi nemlig fire heste, som eleverne i fællesskab har ansvar for at passe, pleje, ride og hygge om.

Lær om ansvaret ved at ride og passe heste

På Vestfyns Efterskole byder vi alle hesteinteresserede piger og drenge velkommen – både dem, der har redet i mange år, dem, der er ganske nye i rideverdenen, og dem, som måske aldrig har siddet på en hest før, men som godt kan lide deres selskab. Vores ridelærer, som kommer et par gange om ugen og underviser, tager udgangspunkt i hver enkelt elev. Meget af undervisningen foregår på vores helt egen ridebane, men når vejret er godt tager vi ofte på udflugter og tilbringer nogle timer i naturen med hestene.

Rideundervisningen er 100 procent frivillig, selvom vi er en efterskole, der har heste. Men alle elever på efterskolen er med til at passe skolens fire heste. De skal fodres flere gange om dagen, der skal muges ud i stalden, de skal flyttes på græs, og de skal hentes ind igen om aftenen. Det er hårdt arbejde, men det er også meningsfyldt, for man får en meget bedre forståelse af hestene og deres sind, når man bruger så meget tid med dem.