Værdigrundlag

Vi er meget bevidste om vigtigheden af at besidde grundlæggende praktiske kundskaber, og vi mener, at vekslen mellem praktisk og boglig undervisning styrker indlæringen. Vi arbejder ud fra, at enhver er en uundværlig del af det store fællesskab, og at det at være en del af et fællesskab styrker individet. Vi vil gerne vise de unge mennesker, hvor vores fødevarer kommer fra, og vi vil gerne lære dem at være kritiske over for, hvad de putter i munden, og at sætte pris på kvalitet.

Vi mener, at ved at vi presser hver enkelt elev ud i situationer, hvor det måske gør lidt ondt, og eleverne et øjeblik mister fodfæste, styrker og udvikler vi deres personlighed. Vi arbejder ud fra, at alle mennesker er lige meget værd uanset hudfarve, evner, religion og baggrund. Værdigrundlaget er godkendt på Bestyrelsesmødet d. 30. oktober 2012. Værdigrundlaget er senest evalueret på generalforsamlingen den 2/9-2020.