Vestfyns Efterskole

Vi går op i miljøet og naturen. Og vi går op i at lære vores elever at klare sig selv, at udføre praktisk arbejde og at overkomme små såvel som store udfordringer. Derfor har vi mange praktiske fag på efterskolen. Vores elever er for eksempel med til at passe vores landbrugsdyr, ordne vores køkkenhave, lave mad og bygge og reparere vores bygninger. På den måde bruger de deres hoved, samtidig med at de kommer udenfor, bruger sig selv fysisk og får en god forståelse for både plante- og dyreliv, som de kan relatere til den undervisning, som de får i de klassiske, boglige fag. Og vi kan se, at den hyppige vekslen mellem bogligt og praktisk arbejde får vores elever til at udvikle sig i lynets hast.

Én gang om året tager vi ud på en længere rejse til enten Indien eller Tanzania for at møde en fremmed kultur og for at sætte vores egen hverdag på efterskolen i perspektiv. Det er ikke en luksusrejse, når vi er afsted. Vi bor i vores egne telte, vi spiser den lokale mad og kommer rundt med de transportmidler, som nu er tilgængelige. Det plejer at være en oplevelse for livet for både efterskolens elever, for efterskolens lærere og for de mennesker, som vi besøger.
Hvis du gerne vil vide mere om livet på vores lille efterskole på Fyn, så er du meget velkommen til at ringe til os. Du må også meget gerne komme på besøg, så du selv kan mærke vores stærke sammenhold og vores afvekslende hverdag.
Vi glæder os til at byde dig velkommen på Vestfyns Efterskole!