Om skolen

Vi er en lille efterskole, fordi vi har valgt at være en lille skole. Vores elever er ganske almindelige unge mellem 14 og 18 år. Vestfyns Efterskole ligger midt i den fynske natur. Vi er en selvejende institution med ca. 30 elever. Skolen er upolitisk. Vi forsøger at holde de gamle folkelige traditioner i hævd og anser den fælles oplevelse som meget vigtig.

Vi stiller skoleåret igennem eleverne over for forskellige opgaver og pligter, idet det er vort ønske at udvikle elevernes evner, styrke deres selvtillid, ansvarlighed og personlighed.

Skolen er selvforsynende med kød og en del grøntsager. Det er skolens mål at give eleverne respekt for sig selv og for andre og at lære dem at respektere eget og andres arbejde og holdninger, så de efter endt ophold på Vestfyns Efterskole vil være bedre rustede til at klare sig i samfundet.
Lige så store oplevelserne er på vore ture i ind- og udland, lige stor en oplevelse er det, når vores so får grise og koen får kalv, eller når eleverne kan hente nylagte æg i hønsehuset. Det forventes, at vore elever møder op med en positiv indstilling til at få det bedst mulige ud af skoleåret. Vi kan så til gengæld love, at vi vil gøre det bedste, vi formår, for at eleverne får et godt og udbytterigt skoleår.