Rejser og oplevelser

Som elev på Vestfyns Efterskole får du en hverdag fyldt med oplevelser. Fra de tidlige morgener ude ved dyrene til fællessang og lejrbål; vi elsker at skabe nye minder. Du kommer også med på vores årlige rejse, som for os er noget helt særligt. At rejse med Vestfyns Efterskole er nemlig en chance for at opleve andre kulturer og møde nye mennesker.

Vi har tidligere både rejst til Tanzania, Sverige og Indien, og uanset destinationen har formålet altid været det samme; at møde en ny kultur. At snøre vandrestøvlerne, pakke rygsækken og komme helt tæt på lokalbefolkningen. Der, hvor kulturmødet for alvor finder sted.

Grundet stigende priser på flybilletter og den globale klimakrise er vi i gang med at søge nye rejsemål og nye rejseformer. Intet er derfor skåret i sten – ud over den store kulturoplevelse, der venter. Tidligere har vi f.eks.:

• Været på en 24 timers lang togrejse til Gällivare i Nordsverige, hvor vi bl.a. kørte på langrendsski, lærte om minedrift og besøgte en rensdyrfarm.
  • Besøgt Kisiriri i Tanzania – en lille landsby langt væk fra alting. Her var vi på skolebesøg, så forskellige erhverv, gik i kirke med de lokale og talte med en masse skønne afrikanske mennesker.

Vi sætter en ære i at skabe helt nye oplevelser og minder – og samtidig give dig læring for livet. Glæd dig til at rejse på en helt ny måde!

Selve rejsen er inkluderet i skolepengene, men der kan være en ekstra udgift til fx vaccination, visum eller lignende.