Landbrug

Kan du godt lide naturen? Er du vild med at bruge dine hænder, og drømmer du måske om at være landmand? Så er Vestfyns Efterskole det perfekte sted for dig. Vi er nemlig en landbrugsefterskole, der driver vores eget lille landbrug med flere forskellige slags dyr, afgrøder, køkkenhave og traktorer. På Vestfyns Efterskole fylder vores landbrugsdyr en stor del af både eleverne og lærernes hverdag. På efterskolen har vi nemlig både køer som hvert år får kalve, vi har en flok får, som vi selv klipper, og vi har grise, hvis kød vi bruger i vores madlavning. Og så har vi også kaniner, heste og en masse høns, som leverer alle de æg, vi bruger på efterskolen. Hvis du drømmer om at komme tæt på disse dyr og lære, hvordan man passer og plejer dem og sørger for, at de har det godt, så synes vi, at du skal blive elev på Vestfyns Efterskole.

På vores landbrugs efterskole hjælper vi alle sammen hinanden – både med rengøring, med madlavning og med driften af vores lille landbrug. Det betyder, at vores elever er med, når køerne kælver, de hjælper med at muge ud i stalden, fodre dyrene morgen og aften og hente æg hos hønsene. Du er med andre ord med til alle processer fra jord til bord her på Vestfyns Efterskole.

Meget mere end jord under neglene

Hvis du er vild med maskiner, og i særdeleshed traktorer, så er Vestfyns Efterskole også det rigtige sted for dig. Under dit efterskoleophold har du nemlig mulighed for at tage traktorkørekort, hvis det er det, du brænder for. Der er ingen tvivl om, at arbejdet med vores lille landbrug er hårdt og udfordrende. Men der er heller ingen tvivl om, at du nok skal komme til at elske at få hænderne i den danske muld og at have nærkontakt med alle vores dejlige landbrugsdyr. Det er i hvert fald, hvad alle vores elever siger.